LA MATÈRIA
El fals plàtan, l'avet roig, el banús, el boix... Matèria viva.
L'element que estableix un pont entre la natura i les
manifestacions més subtils de la sensibilitat humana.
La construcció de l'instrument s'inicia molt abans que comenci
a adoptar la forma característica. Comença amb la selecció de
l'arbre i la tala, feta sempre quan aquell es troba en el seu estat
més vegetatiu. Després venen els anys d'assecat, fins que el
lutier, ja amb la idea de l'instrument que haurà de ser,
selecciona les peces, decideix la disposició del flamejat...
En el moment de la selecció de la fusta s'estableix un vincle de
complicitat que es manté fins a la finalització de l'instrument.
El contacte serà constant. Les mans la treballaran delicada,
precisa i amorosament. De mica en mica, apareixeran les
propietats ressonants de la matèria, conformada com una caixa
de característiques acústiques sempre sorprenents. Enllestit
l'instrument, es recobrirà de finíssimes capes de vernís elaborat
amb resines i colorants naturals. Matèria viva.